Peru - Dag 1 & 2 Lima - Peru

5 oktober 2016 - Lima, Peru

Dag 1 Amsterdam - Lima

Dag 2 Lima

We worden al vroeg wakker door het tijdsverschil. We beginnen de dag met een lekkere douche. Kleertjes aan en richting het ontbijt.  Het ontbijt is netjes geregeld. Wat broodjes , een hardgekookt eitje, ham, kaas , jam etc. Tijdens het ontbijt hebben we al een beetje kennis kunnen maken met onze groep. (We doen deze (groeps) reis met Kras.nl) Maar na het ontbijt maken we een grote kring op het binnenplaatsje van ons hotel en maken we een kennismakingsrondje. Een erg leuke en internationale groep. Nederlanders, een française  en ik met mijn belgje  (Tom) natuurlijk.  Daarna gaan we op pad om Lima te verkennen. Onze eerste stop is het Parkje 'Del Amor' oftewel Park of Love. In het midden van het park staat een stenen beeld van een kussend koppel. Eromheen staan wat bankjes in de stijl van Park guell in Barcelona.

Ik in the Park of Love

Na wat fotootjes rijden we door richting het oude  Lima. We stoppen bij een Peruaanse pyramide. De pyramide is nog van voor de Incatijd, en volledig met de hand gemaakt. Steen per steen met de hand gekneed. De pyramide is niet met een punt zoals in Egypte, maar is bovenop plat . Boven op het platte stuk hielden ze vroeger ceremonies. Rondom de pyramide hebben ze een groententuin aangelegd met typisch peruaanse groenten, zoals aardappels en quinoa. Net achter het hoekje van de pyramide staat een frisdrankautomaat, en naast alle bekende merken zoals coca cola en sprite ontdekken we dat ze hier Inca Kola drinken. We hebben super dorst en proberen het voor ons nieuwe drankje. Heeeeel erg zoet maar best wel lekker. Smaakt een beetje banaanachtig.

Tom en zijn Inca Kola

Na de pyramide gaan we naar het stadscentrum van Lima. Een nog echt ouderwets gezellig stadje. Veel mooie oude gebouwen en gezellige cafeetjes en restaurantjes. Op het moment dat wij in Lima is het heel druk in de stad. En door de drukte missen we een deel van de wisseling van de wacht. Maar we zien nog net een glimp van de wachters die via een grote poort naar binnen lopen.

De pleinen van Lima zijn erg mooi en hebben echt de typische zuid Amerikaanse stijl. Wij voelen ons ook veiliger in Lima dan in Quito waar we in 2014 zijn geweest.

Verder bezoeken we nog de San Francisco kerk met de catacomben. Helaas mogen we alleen van de buitenkant foto's maken. Heel jammer want het binnenpleintje van de kerk is heel erg mooi, en de catacomben met duizenden botten, en schedels zeer indrukwekkend. Zeker de moeite waard!

In de kerk zelf kon je ook nog een trap op om een bezoekje te brengen aan de oudste bibliotheek van Zuid Amerika. Echt een plek die zo uit een avonturen film kan komen!

San Francisco kerk Lima

Daarna is het tijd om nog wat te drinken in een typisch zuid-Amerikaans cafeetje.

Na het leuke cafeetje maken we nog een wandeling door de winkelstraat. Tom komt een peruaanse  collega die een bank beveiligd. Toch maakt hij nog even de tijd om te poseren voor een foto met Tom.

Collega's

De 1e dag in Lima is voorbij gevlogen. Voor we het weten is het avond en gaan we met de hele groep gezellig iets eten. Wat een gezelligheid ! Super grote tafels met veel mensen, hele grote ovens, nette en vriendelijke obers, en dan ook nog speciale karretjes met nep gerechten (zodat je weet hoe de gerechten eruit zien) zodat je die dan in het echt kan bestellen .

Wij hebben allebei een biefstukje genomen, hierbij werden dan bonen en rijst geserveerd en voor de gezonde touch hadden ze er nog wat uitjes bij gedaan.

Om het af te sluiten neem ik nog een lekker chocolade taartje. Het taartje was extreem machtig maar zo lekker!!! Gelukkig heeft Tom me geholpen ;)

We waren met zijn tweeën zo'n 79 soles kwijt (14 euro) echt goedkoop !  En dat voor 2 hoofdgerechten 2 drankjes en 1 taartje.

Ons avondetentaartje

Als we s'avonds weer bij ons hotelletje zijn, lopen wij er nog even uit. Een wandelingetje naar de zee die niet ver van ons hotel vandaan is. Er is veel leven op straat, heel anders dan bij ons in Nederland of België. Er is een heel mooi pad aangelegd langs het strand. Helaas begon het al laat te worden en zijn we weer terug gewandeld naar ons hotel. Met een tussenstopje in een klein schattig winkeltje om wat water en koekjes te kopen voor op onze kamer.

1. Martiene:
    18 december 2017
    Leuk blog om te lezen! Krijg hier door zin om naar Lima te gaan! Dank voor de tips!