Peru - Dag 3 - Van Lima naar Pisco

8 oktober 2016 - Pisco, Peru

Vandaag vertrekken we naar Pisco, maar eerst maken we een tussenstop in het Museo Antropologico de historia de Peru. De bus stopt en we wandelen richting een gezellig pleintje, met mooie zuid-amerikaanse huisjes en beelden van Maria en Jezus uitgesneden uit hout.

We gaan het museum in, en krijgen een "gids" toegewezen. Ze probeert het leuk te doen maar helaas is haar Engels onverstaanbaar, dus verlaten wij de groep na een tijdje en gaan zelf het museum verkennen. Het museum is best wel mooi, er zijn helaas wel veel dingen nagemaakt. In het museum staan ook schedels zoals in Indiana Jones (and the kingdom of the Crystal skull)

We komen in een zaal met een grote maquette van Machu Picchu. Veel groter dan we dachten. We kijken er al naar uit om aan het einde van onze reis dit wereldwonder te zien!

Onderweg stoppen we in een restaurantje aan de oude Panamerica Highway. Dit is een klein stukje van de route af.  Tom neemt Tallarin Saltado met kip. Een typisch peruaans gerecht wat een beetje op spaghetti lijkt maar dan met kip of rundvlees en groenten.

Lekker eten!

Ik neem Pollo Saltado : kippenreepjes met ui, paprika, tomaat en geserveerd met rijst. Als ze de borden komen brengen schrikken we een beetje van de grote porties. Tom heeft wel een kilo spaghetti op  zijn bord liggen. Het is superlekker maar we krijgen het zelfs met zijn 2-en niet op.

pollo saltado

De rest van de dag rijden we over de Panamerica Highway de langste weg ter wereld.

Nadat we in Pisco zijn aangekomen, maken we nog een wandeling in het stadje. Op de Plaza de Armas staat een hele oud kerkje naast een super moderne kerk.  Helaas is het oude kerkje helemaal verwoest door een aardbeving van jaren geleden.

oud en nieuw

We lopen door naar de winkelstraat van Pisco, ook hier staat nog een kerkje. Een typisch katholiek kerkje, alleen heeft Jezus een paarse rok aan. Voor de rest zijn er veel winkeltjes met truien en telefoonwinkeltjes. Niet echt iets waar we op zoek zijn dus gaan we weer terug naar ons hotelletje om nog iets te drinken met de groep.

plein Pisco

Alweer het einde van dag 3